۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۶۱۷۸۴
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت و گسترش مراکز تخصصی حوزوی| افزایش کرسی رسمی درس خارج

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، تقویت مراکز تخصصی حوزوی در استان را یکی از برنامه های پیش روی این مدیریت اعلام کرد و گفت: ظرفیت و زیرساخت های لازم به منظور گسترش و تقویت این مراکز در استان فراهم شده است.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع اساتید مدارس علمیه شرق استان در بهشهر با اشاره به پایان زمان ثبت نام شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه، گفت: این آزمون به صورت متمرکز در سراسر کشور در تاریخ نهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که آزمون ورودی حوزه علمیه در مازندران همانند سال های گذشته در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: همچنین آزمون وردی حوزه علمیه مدیریت شهرستان بابل نیز به صورت مجزا در آن شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام اکبری ظرفیت پذیرش حوزه علمیه مازندران برای سال تحصیلی آینده را 500 نفر اعلام کرد و بیان داشت: خوشبختانه میزان استقبال علاقه مندان برای ورود به حوزه علمیه نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از فعالیت 31 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد شش مدرسه در شهرستان بابل دایر است که از نظر اداری مستقل هستند و جدای مدیریت استان هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از دو هزار و صد طلبه در مدارس علمیه مازندرام مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند، تصریح کرد: از این تعداد هزار و 500 طلبه در سطح یک، حدود 300 طلبه در سطح دو و حدود 360 طلبه در سطح سه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود به رسمی شدن کرسی درس خارج از سال تحصیلی گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این درس در مدرسه علمیه فیضیه مازندران دایر است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که علاوه بر این در چند شهر دیگر استان نیز دروس خارج غیر رسمی از سوی علما و اساتید برجسته استان دایر است، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 120 طلبه در این دروس شرکت می کنند.

وی همچنین از افزایش تعداد دروس رسمی خارج فقه و اصول در صورت اخذ مجوز از قم به زودی در حوزه علمیه مازندران خبر داد و تصریح کرد: مدارک لازم و نمونه دروس چهار نفر از اساتید درس خارج استان به قم ارسال شده که در نوبت بررسی قرار دارد.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود به فعالیت 178 استاد در مدارس علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: این اساتید در قالب حکم دار و بدون حکم به تدریس دروس حوزوی در مدارس علمیه استان مشغول هستند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کیفی سازی برنامه ها را رویکرد اصلی مدیریت حوزه علمیه مازندران در سال جدید عنوان کرد و بیان داشت: مدیران و اساتید مدارس علمیه نباید تنها به ابلاغیه های مرکز اکتفا کنند بلکه باید خود به تناسب شرایط و ظرفیت مدرسه برنامه هایی را برای کیفی تر شدن بعد آموزشی ارائه کنند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که مدیران و اساتید نقش محوری را تربیت و پرورش طلاب توانمند و مستعد عهده دار هستند، خاطرنشان کرد: برنامه های علمی و آموزشی مدارس باید به گونه ای باشد تا خروجی مدارس علمیه طلابی با بنیه علمی قوی باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید به دلیل ارتباط مستمر با طلاب نقش مؤثری در شکل دهی شخصیت و روحیه طلاب بر عهده دارند، تصریح کرد: مدیران و اساتید در کنار نقش مدیریتی و همچنین آموزشی که بر عهده دارند نباید از اثرگذاری اخلاقی و تربیتی بر روی طلاب غافل شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش تربیتی مدیران و اساتید مدارس علمیه در ابعاد معنوی، اخلاقی، عاطفی و رفتاری بسیار تعیین کننده است، افزود: در استان علوی تبار مازندران الگوی اخلاقی بسیاری همچون آیت الله کوهستانی(ره)، آیت الله ایازی(ره) و آیت الله فاضل استرآبادی وجود دارند که باید از سوی مدیران و اساتید مدارس علمیه به طلاب معرفی شوند.

حجت الاسلام اکبری با تأکید براین که هر یک از این شخصیت های بزرگ علاوه بر بعد اخلاقی و معنوی در بعد علمی و آموزشی نیز بهترین الگو برای طلاب جوان هستند، تصریح کرد: مطالعه سیره علمی و عملی عالمان بزرگ حوزه راهنمایی برای رسیدن طلاب به مدارج عالی است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از تقویت مراکز تخصصی حوزوی در استان را یکی از برنامه های مهم مجموعه مدیریت اعلام کرد و افزود: ظرفیت و زیرساخت های لازم به منظور گسترش و تقویت این مراکز در استان فراهم شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری دوره های آموزشی دانش افزایی اساتید استان اشاره کرد و گفت: در سال جدید نیز برگزاری این دوره ها به منظور تقویت مهارت های علمی و آموزشی اساتید مدارس علمیه در دستور کار این معاونت قرار دارد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات